fredag 1 januari 2010

GOTT NYTT ÅR !!!!!!

Nu är det äntligen här. Det nya året där alla får fylla år än en gång. Ut med det gamla & in med de nya.
Det blev en lugn kväll i går. Tessan & Kenneth var här på middag. Vi åt Chaminjontoast med gräslök & färsk tomat.
Den blev den kalvstek med potatispuré, ugnsrostade rotsaker & hemgjord rödvinssås samt Lallersteths Bea
MUMS !! Avplockat bord med stjärnor på..
Marcus och Kenneth spela på datorn & Jag å Tessan satt & snackade. Så skönt.
Efterätten väntatdes det med till efter 12-slaget.
Oscar väcktes lagom till att få på han kläder & sedan gå ut. Han var en surmule men vem skulle inte varit det om man sovit 3 timmar oxh sen blivit väckt och påklädd för att bli släpad ut i snön... Vi skålade i Champagne ute i kylan, jag utan vantar. Smart !!!
Dagen till ära hade jag hittat enklännig/tunika som car lite i silver. Tjusig tycker jag man ser
ut som en bakelse.. Hahahahaha
Det som oroar mej nu är min kära vän som bara vill hem. Av rådande familjeskäl.. Jag önskar jag hade kunnat hjälpa men det finns ju ingen som är vaken kl 9 nyårddagen. Eller för den delen, nyktra. .. Det löser sej, det gör det alltid. Men vägen dit kan vara mycket jobbig. Jag väntar nu på samtal från den skeppsbrutne ute i ödemarken.
Här om dagen på väg till dagis såg Oscar det här på maken. ...
Just de ja ,,, Det är en bläckfisk med blåa byxor om någon undrar. GULLUNGE !!!!!!
Nu ska jag ta lite frulle & krama min gubbe.
See yaaaa

1 kommentar:

Anonym sa...

hej?!