onsdag 23 december 2009

När man trodde att hilmen Pausat....

.. så kommer det mera snö. Igår kväll när jag kom hem från MK mötet så var vädret underbart. Ca 2 grader kallt, tyst , stilla, inget snöfall bara jätte lugnt...
Då "tänkte" jag i mitt stilla sinne.. "-Skönt att jag inte behöver bortsa eller skrapa rutorna i morgon bitti.. "
MMmm JustD. Eller hur. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Besvikelse är nu stor för att man börjar med att sopa bort blötsnö från bilen, slira med hjulen när man ska ut från sin oplogade parkeringsplats, sen tillråga på allt så fastnar nyckeln i hänglåset som antagligen inte är till för att sitta ute året runt.



Man kan ju bara undra vad man egentligen betalar avgift för hemma i föreningen, inte fan är det för att det ska vara framkommligt i snön i allafall. Jag ska nog ta truck kort & köpa mej en traktor och endast ploga MIN väg till och från bilen... *muttrar*
Igår. Jobba, äta lunch med Kusin på Där med Pasta på långholmsgatan 5 i hörnan. Tog en Pasta Frutti Di Mare. Smakade bra men för mycke tomat. Ska tänka på det till nästa gång. Jobbade till 15:30 i vanlig ordning. Det kom lite skumtomtar, choklad och vin. Mycket trevligt. Man vill ha ju ha presenster i massor. Tänk att det är så roligt.
Påväg hem så kom jag överänns med Marcus att vi skulle ta en sväng till Coopen för att handla borgen till Oscar. Vi va ju försåss ensamna på Coop kl 17 tisdagen innan julafton. Oscar försvann bland allt folk och vi letade & letade. Hittade honom utanför kassorna där det finns tivoli-åk-saker. Står där lutad mot en röd nyckelpiga som om han var den Coolaste killen i stan. Fatta vad man ska vara orolig..
Hemmåt vi far, byta kläder & iväg igen till Sjöstaden för Mk mötet. Fick en fin liten julklapp av Tina. Örhängen, små pärlor, passar perfekt högst upp på väster öra.
En snabb uppdatering av julmyset utanför jobbet.. Nu har det snöat igen, tack för det. *urk*







Check Out min snygga mössa !!!!!!












Kyyyyyyys....

1 kommentar:

Marcus sa...

Näst sista bilden.. what ?