måndag 14 december 2009

Luciatåget!

SnöSnöSnöSnöSnöSnöSnöSnöSnöSnöSnöSnöSnöSnöSnöSnöSnöSnöSnöSnö...

Idag på morgonen var det Lucia tåg på dagis. Alltså det är ju så gulligt. Man blir ju helt knasig. GULLUNGAR !!!




Min Lilla var dock inte den lyckligaste när jag sa att jag MÅSTE åka till jobbet nu, han sprang nästan ut i snön för att han skulle följa med. ÄLSKLINGEN. "-Förlåt men jag måste jobba!"

***

Resan till arbetet var förståss precis lika upphetsande som vanligt.. Fast idag var det värre än vanligt. Det var KÖ :( Det tog ungefär dubbelt så lång tid som vanligt att komma fram till slutdestinationen.



Titta här då... HAGEL. ,....


Vad är det med vädergudarna. Vi vill ha S N Ö. Sånn där snö som man hade när man va liten. Högt upp över knäna så man kan bygga grottor & snögubbar & ALLT.



När man väl kommer till jobbet så får man inte änns stå på sin betalada parkeringsplats...


På den här bilden till höger ser man den fina bilen som vi handhar.. Till väntser markerar pilen vart min parkeringsplats finns.. Där går det förståss INTE att stå..
Och på den här bilden visar det sej att på MIN plats står det ett stängsel...
Jag säger bara :
HYR ALDRIG PARKERINGSPLATS AV STOCKHOLMSTAD !!!!!!!!!!

I fredags efter jobbet var det snabbhämtning av Oscar, något längre väntning på Chille som skulle dyka upp efter jobbet. Vi skulle nämligen bli med tvättmaskin. Oscar & jag satt i bilen medans mansfolket släpade på tunga maskiner.. Vi Gömde oss för dom.. Hehehe..



Blev en relativt tidig kväll.. Vi åt Sushi, gott som vanligt. Riktigt gott, det var länge sedan sist.


Lördagen Började med att väcka Marcus & Chrille som troligen sovit ca 2 timmar eller nått, väcktes till frukost som Oscar & jag fixat ihop. Sen bara det av till Mölnvik för lite shopping. Var ju tvungen att införskaffa en tomteluva till Luciafirandet idag. Samt ett gäng med nya byxor till Oscar. Han har blivit lååång nu. Han hade inte ett ända par byxor, bara en massa mjukisar & så kan det inte vara ,, Man måste ju kunna vara lite fin någon gång ,,



Efter någon timmas klädprovande hade jag och Oscar tröttnat på varanndra.. Tur att vi tor Mc Donalds INNAN jag fick ett samman brott & ville byta bort honom mot en julgranskula eller något annat onödigt.


Efter att ha lämna hem han så tog jag en egen sväng till Forum. F-n va folk, helt tokigt.
Väl hemkommen så lagade jag middag. Smaskens kyckling med vittvin, dijonsenap & grädde. Efter middagen lite kaffe och sen hemkörning at Chrille. Påvägen till bilen lyckades jag fånga en gnutta snö..
... som sedemera smält bort innan det hann bli ljust igen...




När vi kom hem igen var Oscar super trött, då vare ju dax att sätta lussedegen,., Ja, trött är man men va fn. Man MÅSTE ha lussebullar till Luciadagen morgon !!!
Deg

Degen på plåten...

Resultatet.. Något bleka men följande plåtar blev bättre,,,




Söndagen fick jag skön massage av Älsklingen medans Oscar hoppade jämnfota intill.. Skönt med lugn & ro eller hur var det nu ??
Fick vara solo i huset ca 1½ timma. Han diska & fixa lite. Laddade på 2 satser Kola till, ny variant av laktiskolan samt en Vanlijkola.



Kl 1330 avfärd mot Solna. Adventsfika kl 1400. Smaskiga lussebullar & supernajsig Glögg.




Tycker nog att helgen överlag har varit okej. Trots missödet med Oscar..





Mina helt underbara WinterRosor. Love them!




Inga kommentarer: